fredag 18 maj 2012

Tröja till "mamma" :)

Ja det vart en omlottvariant från sömnadsmagasinet som jag modifierade lite. Tyget köpte jag på skroten i påsk när vi var och hälsade på D´s Farmor och Farfar. Underbart tyg som jag önskade att jag köpt mer av :)







Dexter och hans kompis Alicia var i behov av vår/sommar mössor som inte var fodrade. Jag har köpt ett roligt material som man stryker på kläder så av detta fick det bli en stjärna på D´s mössa. Till Alicias mössa letade jag fram mina påstrykbara "diamanter" som jag köpt hos 3exter. Nästa gång ska jag nog beställa större storlek så att de syns bättre :).

Fick en beställning på en bodysuit som skulle vara lite tjejig.
Tycker att den vart härligt tuff och tjejjig:)  .

Denna bodysuit får flytta till en nykommen sötnos :)

Dexter fick sig en ny body. Jag ritade om ett mönster så knäppningen
 hamnade framtill och inte mitt i grenen.
. Sen kortade jag armarna eftersom det börjar närma sig sommar :)

Beställning till söta Leo. Body strl 80.

Dexter är numera utrustad med tre sommarjackor. Tycker denna modell var superbra så av rena farten blev det en blå  i velour och en svart/vit molnjacka med röda kanter.
Molnjacka strl 80. Fodrad luva med äkta retrotyg från när jag var liten :)



Beställda retroväskor.
Vantar till lilla Siri .

Sminkväska i tyg från Mrs Bao.
Vantar beställda till Leo

2 kommentarer: