tisdag 26 mars 2013

Ett till inlägg... På samma kväll!! :)

Det var ju ett tag sen sist så jag tänkte visa lite bilder på det senaste alsterna jag sytt. Jag har köpt en sybok som heter Sy! Från hood till skjortklänningg. Många fina mönster och jag har hittills hunnit testa dessa :
Rose top med förlägd arm och en peter pan krage . Sydd i ett sliskigt tyg som påminner om baddräktstyg ;)

Huvjackan Eloise i ofodrad variant


Huvjackan Eloise i ofodrad variant


Eloise huvjacka i jeanstyg och foder i leopardmönstrad jersey.  Förhoppnigsvis en  välanvänd vårjacka.  Eloisejackorna förlängde jag 5 cm. Jag känner mig mer bekväm med den längden. 

Utöver Sy! boken så har jag testat lite annat också...

Kofta med mönster från Stoff och stil. Jag fick sprätta bort den dubbla kragen och  sy en enkel istället. Det vart för "tjockt" med dubbel krage och magen blev extra stor :)

Egetkomponerat mönster till brottarlinne. När jag såg dessa två tyger så visste jag att jag ville ha två nya linnen till MIG, MIG MIG! :)


Beställning på en "sommarväska"


Samma väska fast "insidan" .
Stor träningsbag.
 


Detta var lite av det jag hunnit med  på sistone.  Nu är det dags att krypa till  kojs och ladda inför morgondagen. Ha en härlig påsk! // Emma

6 kommentarer:

  1. Jeanette Skogman27 mars 2013 kl. 00:13

    Ja du ser Emma, va tur du tränar tills ja kommer med mönsterna för klänningen ja vill ha hjälp me al`a 50 och 60tal:0) Nettas

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja du nettas... det låter som ett svettigt projekt ;)

    SvaraRadera
  3. Så himla fin väska, den nedersta s.k. träningsbagen! Skulle du kunna tänka dig att sy en sådan på beställning, och vad tar du isf för den?

    Vänliga hälsningar,
    Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jennie! Kul att du gillar den :) Jag har tyvär slut på pärontyget, men vill du ha en i något annat mönster så kan jag absolut sy en. Den kostar 400 kr. Mvh Emma

      Radera
  4. Va mycket snygga kläder!!!

    SvaraRadera