söndag 30 oktober 2011

På besök hos Lilja Johanna...

Ja så heter den affär som numera säljer vissa av Made by Emmas saker :) . De hade premiäröppning i lördags och jag kunde inte hålla mig därifrån. Där fanns mycket fina saker av duktiga hantverkare och med mig hem följde de både hemstickade sockar och två sorters skorpor. 

Idag har jag ägnat nästan hela dagen med att lära känna min nya Overlockmaskin som kom på posten igår. Den är helt fantastisk och har en massa roliga finesser. En av dessa är en söm som heter wave och om man tittar noga på kanten av sjalen så kanske man se den sömmen. Sjalen är fodrad med fleece och kommer bli härlig att ha på sig i vinter.

Inspiration till sjalen kommer från http://w-collection.blogspot.com

Dags att knyta sig. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar