måndag 6 februari 2012

Lite varma mössor

Kylan kom som ett bombnedslag och Dexter behövde en lite varmare mössa. Så det fick bli en med knytning och öronlappar.

Sen har jag länge gått och tänkt att jag ska sy en filt till honom och nu blev det äntligen av. Vi provade båda en kall januaridag, och de fick godkänt :)

När jag ändå var igång sydde jag lite fler av knytmössorna och några vanliga mössor med reflexstjärnor på så man syns i mörkret :)  De fick flytta hem till några kusinbarn.

En annan filt som jag är totalt förälskad i är den här:
Den har grön ovansida i jersey med vita klövrar på och undertill knallig rosa velour. I love it. Men den ska säljas hade jag tänkt :)

 Dexter fått sig ett par nya "punkbyxor" av det fina tyget som jag köpte på symässan. Nu är det heeelt slut. Sen har han även fått en body som han hade på sig när Mormor och Morfar kom och hälsade på :)


Tillsist avslutar jag med den nya lampskärmen som fått flytta in i köket.
Må så gott!

4 kommentarer:

  1. Kanon fina grejer du syr,,blir lika imponerad varenda gång jag kikar in på din sida,,kram. Gudrun

    SvaraRadera
  2. Men hallå vad du syr, riktigt kul att se. Jag fick en symaskin i julklapp, men jag har inte ens öppnat den ännu. Jag skäms, jag har ett projekt under uppbyggnad tillomed.
    Men, jag är sugen på en knytmössa oxå? Har du sånna på lager? Finns dom i Helgum oxå? Och vad tar du för dessa! Kul att ge bort något som man förmodligen inte hittar i vanliga butiker! =) Mail, samma som kommentaren innan :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag försöker hinna med lite :) Det är otroligt roligt att sy bara man har tid :)
      svarar på dina frågor i mailet :)

      Radera