torsdag 9 februari 2012

Trötta efter dagens babysim...

Men här kommer några nya sminkväskor jag sytt av Marimekkotyg. De är fodrade med vaxduk så insidan är avtorkbar :)



Jag fick lite sommarlängtan när det var som kallast ute , så då fick de bli två somriga singoallablusar. Armarna, halsen och nedre kanten har rullfåll. Provade på att sy fast gummibanden med min Cp. Sydde så att baksidan av sömmen hamnade på utsidan av tunikan.
Tunika  strl 1/2 år
i lapptäckstyg.

Tunika strl 1/2 år med jordgubbar

Men sedan var jag tvungen att hejda mig själv och inse att det är inte sommar än... Så då fick det även bli en poloklänning (från ottobre) med stjärnor på .
Även den med rullfåll i nederkant.

Bjuder tillsist på världens sötaste matvrak ... :)


2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Dina alster är riktigt fina! Men jag tycker du lyckats ännu bättre med din son. Vilken liten godbit! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja vi lyckades bra både du och jag på den biten :)

      Radera